en helt vanlig tisdag

2013-04-30 21:07:28
Bilden är gammal så minus chokladen och boken och pluss några nivåer på spelet.

Idag är det Valborg och säkerligen är många ute och festar. Men inte jag, istället har jag idag övat på dans tillsammans med tjejer i klassen inför soarén och varit på kalas.

Nu sitter jag med äpple, kiwi och två tända doftljus och försöker skriva lite på ett so-arbete tills nästa vecka. Håkan spelas ifrån högtalarna och då och då pausar jag i skrivandet för lite Candy Crush hihi. En riktig myskväll!

Madeira - day 4

2013-04-25 22:27:53

Mest landskapsbilder men aja.
Fjärde dagen på denna underbara ön spenderades med en utflykt till nunnornas dal. Vi började att åka uppåt i landet för att besöka ett kloster och vi fick träffa en nunna. Hon var så söt och pratade jättemycket (eftersom det var hennes enda chans att prata då de inte gör det i klostret), så det var väl ganska roligt att uppleva. :)

Senare åkte vi upp i bergen och det var något av det läskigaste jag varit med om. Inte nog med att bussen körde otroligt fort, det var en sån där slingrig väg längst bergskanterna som varken hade räcke eller var tillräckligt stor för två bilar. Ush, det var rätt äckligt ibland. Men spännande!

världens mest underbaraste helg

2013-04-22 22:07:00

Fredags: 4 månader med Karl. Vi var hemma hos mig och gosade hela dagen. Så himla fint.
Lördags: Packade, tog tåget till Smålandsstenar där Sara mötte mig och körde mig till Halmstad. Kom till Hanna vid 12 och under dagen hann vi både baka regnbågstårta, gå på tivoli och fika på Robert's.
Söndags: Vi steg upp halv 8 (då vi försovit oss 30 min), åt frukost och sen var vi på stationen vid kvart i 9 ungefär. Vi mötte upp Hannas klasskompis Wilma och vi tog tåget mot Göteborg 9.
10.15 var vi i gbg och vi gick direkt till Rockhouse. Vi började köa halv 11 och tiden gick faktiskt ganska snabbt. Lite innan 14.00 startade signeringen och 14.14 skrev jag ett sms till mamma (och många fler): "Nu har jag träffat Håkan Hellström. Detta är den bästa dagen i mitt liv". Det gick alltså så fort, 56 personer före oss tog bara drygt en kvart på sig (då förstår ni hur lite tid varje person fick).
Efteråt var jag så skakis och tom, förstod inte att det hade hänt. Tåget gick hem 16.40 och fram tills dess gick vi lite på stan. Fick med mig en signerad tröja, signerade skivan, tygkasse, gratistidning, Laruen Conrads bok Beauty och en chai latte från espresso House. En del inköp, men jag har ingen aning om hur 1000 kronor bara kunde springa iväg från plånboken (suck).
Jag var hemma tjugo i åtta och då kom Karl till mig. Bästa sättet att avsluta helgen på. ♥

Alldeles för lång text, men jag sammarfattar den såhär: Detta är den bästa helgen i mitt liv.

håkan hellström ♥

2013-04-21 23:34:00

Detta är den bästa dagen i mitt liv.
Idag har jag fått träffa guden. Min största idol Håkan Hellström. En utav världens mest underbaraste människor kanske. Jag har så svårt att förstå det och trots att jag sitter hemma i soffan som vanligt och stirrar på autograferna och bilderna så kan jag ändå inte förstå det. Idag har jag fått träffa Håkan. Håkan Hellström. Jag har stått en halv meter ifrån honom och han har sett mig i ögonen (bild ett).
När jag väl kom fram till honom och han sa hej brast jag bara ut i tårar. Kunde inte säga nånting, fick inte fram ett ord. Han tittade bekymrat på mig och sa "nej men oj. Kompis. Gråt inte. Andas, kompis." Det enda jag fick fram var "Får jag krama dig?" men hon som stod bredvid sa att det inte kunde bli några kramar. Håkan sa förlåt och att han hoppades att jag tyckte om skivan. Han signerade min nyinköpta tröja och skivomslaget och vi sa hejdå. Efteråt var jag så skakis och grät så mycket. Kunde inte fatta det. Jag kände mig bara tom. Jag var så full av lycka, men det kändes ändå så tomt. Mötet varade bara i nån minut men det var den bästa minuten jag någonsin kunde få.

fler bilder kommer imorgon.

hos bästis

2013-04-20 23:05:13

Idag spontanåkte jag till fina Hanna. Vi bestämde det för bara någon dag sen och det var roligt att bara komma bort lite ett tag.
Idag har vi bakat regnbågstårta, skrattat i en karusell på tivoli, druckit chai latte på Robert's och gjort chubby bunny och friend tag-video. Haha.

Imorgon åker vi tillsammans med Hannas klasskompis Wilma till Göteborg. Tåget går klockan 9 och halv 11 ska vi börja köa till Håkan Hellströms skivsignering.
Jag har fortfarande inte fattat att jag ska få träffa honom imorgon. Hur kommer jag reagera? Vad ska jag säga? Åh gud.

underbara håkan hellström

2013-04-17 22:50:00

Idag när jag kom in väntade denna fina i postlådan - ett signerat ex utav Håkans nya skiva som släpptes idag.
Jag lyssnar på den för femte gången nu och den blir bara bättre och bättre för varje gång. Skivan är m a g i s k. Helt obeskrivlig.

Och det bästa med dagen och vad jag ännu inte har förstått är att jag får träffa denna underbara artist på söndag. Jag förstår inte det, helt otroligt.

Madeira - day 3

2013-04-15 22:09:08

Från dag 3 har jag faktiskt inte en enda bild med systemkameran! Det beror på att den dagen gick vi in till stan och gick i affärer. Det var dåligt väder också så det var inte så roligt, och jag orkade verkligen inte släpa med mig en tung kamera in till stan. :(

Därför får ni se mobilbilder idag, blandat ifrån alla dagar under veckan på Madeira.

Sen får ni gärna skriva ifall ni vill att jag ska göra en video på det jag köpte, eller ifall jag bara ska visa i ett bildinlägg? :)

Madeira - day 2

2013-04-15 18:06:15

Andra dagen på Madeira var händelserik! Kanske den bästa på hela veckan.

Vi steg upp tidigt och åkte med en buss på en stadsruntun i Funchal. Vi åkte upp till Monte (en slags stadsdel som låg högre upp mot bergen) och därifrån åkte vi linbana ner till hamnen och centrum. Helt underbar utsikt, verkligen obeskrivligt!
Efter det gick vi i gamla stan och besökte en marknad, sedan åkte vi till ett vinhus som tillverkade vin där det var vinprovning. Jättetråkigt för mig haha. :(
Efter vinprovningen gick bussen upp mot bergen för att besöka en Botanisk trädgård. Den var inte jätteimponerande egentligen, har man varit på soliden var det i pricnip samma grej typ. Men det var jättefint där ändå med massor utav blommor, kaktusar, ett fik, vattenfall, några dammar och papegojor (coolt!!!). Supermysigt! :)

Efter halvdags-utflykten åkte vi tillbaka till hotellet och la oss vid poolen. Gött!

Madeira - day 1

2013-04-12 20:38:26

Det första jag och min kusin sprang till på flygplatsen var självklart Victoria's Secret-affären som låg i kanten av flygplatsen. Där inne var vi rätt länge och vad jag fick med mig hem kan jag visa i ett annat inlägg :)

Flygningen gick bra, men dock är det ju så himla tråkigt att flyga! Först 3 timmar för att komma till Köpenhamn, 2 timmar på flygplatsen och sen 5 timmar i flygplanet. Ush så drygt! Men när vi kom fram var det så himla värt!

Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva hur det ser ut på ön. Flygplatsen ligger precis vid havet och utsikten ifrån bussen var helt otrolig! När vi kom fram till hotellet solade vi medans vi väntade på väskorna och resten av dagen tog vi det bara lugnt. :)

10 SAKER OM MIG

2013-04-04 15:31:00

- Jag bor i lägenhet och har flyttat 2 gånger i mitt liv.
- Min bästa vän är min mamma och jag berättar allt för henne.
- I höst kommer jag börja på estetiska programmet med inriktning musik och jag längtar jättemycket.
- En av mina största rädslor är eld. Jag är töntigt rädd och kan knappt tända en tändsticka.
- Jag älskar att resa utomlands och vill gärna besöka 50+ länder under mitt liv.
- När jag blir äldre skulle jag kunna tänka mig att jobba som svenskalärare.
- Jag säger ofta "aj" när någon rör mig, även om det inte gör ont.
- Är beroende av min mobil och mina favoritappar är Instagram, We❤It och Yatzy World.
- Jag vill gärna gifta mig i framtiden och vet redan nu hur jag vill ha min bröllopsklänning. (hehe)
- Kinder Maxi och lysmelk är mina abosluta favoritgodisar. Så jäkla gott!

happy birthday ❤

2013-04-02 19:21:00

tidinställt pga Madeira

Idag fyller världens bästa pojkvän 16 år! Har sån ångest för att jag inte kan vara hos honom och fira idag, men vi har sagt att vi ska fira honom när jag kommer hem istället. Saknar honom huuur mycket som helst. Whä.
Så ja, ville väl mest säga grattis på födelsedagen Karl. Du är bäst. ❤❤

Dessutom har ju också Sveriges bästa artist födelsedag idag också, nämligen finaste Håkan Hellström. Grattis på 39-års dagen Håkis. ❤